EA Sports, futbol serisinin son bölümü FIFA 23’ü PC’de yayınladı. Önceki yılların aksine bu sefer EA, oyunun mevcut nesil konsol versiyonunu PC’ye taşıdı. Bu nedenle, onu karşılaştırmanın ve PC platformunda nasıl performans gösterdiğini görmenin zamanı geldi.
Bu PC Performans Analizi için, 3800 Mhz’de 16 GB DDR4, AMD’nin Radeon RX580, RX Vega 64, RX 6900XT, NVIDIA’nın GTX980Ti, RTX 2080Ti ve RTX 3080’e sahip bir Intel i9 9900K kullandık. Ayrıca Windows 10 64-bit, GeForce kullandık. 516.94 ve Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 22.10.1 sürücüleri.
EA Sports yalnızca iki grafik ayarı ekledi. İlk ayar Tel Bazlı Saçlar için, ikincisi ise kaliteyi işlemek içindir. Ve bu kadar. Tamam tamam, çözünürlüğünüzü de seçebilirsiniz. Neyse ki, oyun sınırsız kare hızlarını destekliyor, yani bu en azından bir şey.
FIFA 23, herhangi bir yerleşik kıyaslama aracına sahip değildir. Bu nedenle, bir maça başlamadan önce aldığınız motor içi ara sahneleri karşılaştırdık. Bazı nedenlerden dolayı, bu motor içi ara sahneler PC’de gerçekten ağır. Bu nedenle, kriterlerimizi stres testleri olarak düşünün. Ayrıca, aşağıdaki sonuçlar gerçek oyunun nasıl oynandığını yansıtmamaktadır. Örneğin, AMD Radeon RX580 bile oyun sırasında 1080p/Ultra’da sabit 60 fps sunabiliyordu. Benzer şekilde, NVIDIA RTX3080’imiz 4K/Ultra’da sabit 120 fps’yi zorluyordu.
Ayrıca FIFA 23’ün PC donanımınızda beş donanım değişikliği yaptıktan sonra sizi 24 saat boyunca kilitlediğini de belirtelim. Bu nedenle PC Performans Analizimiz ertelendi ve bu nedenle herhangi bir CPU kıyaslamamız olmayacak. Oyunun 60 fps’ye ulaşmak için üst düzey CPU’lar gerektirmediğinden emin olabilirsiniz.
1080p/Ultra’da, en iyi üç GPU’muz, 60 fps’den fazla zorlu gerçek zamanlı ara sahneleri çalıştırabildi. Ayrıca AMD Radeon RX Vega 64, NVIDIA GTX980Ti’den belirgin şekilde daha hızlıydı.
İşin garibi, oyun RDNA 2 mimarisinde düşük performans gösteriyor. Gördüğümüz gibi, RTX2080Ti, daha güçlü RX 6900XT ile ticaret darbeleri alıyor. Sadece bu değil, 4K/Ultra’da RTX 3080, 15 fps daha hızlıdır. Ve oyun sırasında RX 6900XT sabit 60 fps sunabilse de performansı RTX3080’in 120 fps’sine yakın değil. Öyleyse AMD’nin sürücülerini bu yeni oyun için optimize edeceğini umalım.
Grafik açısından, FIFA 23 harika görünüyor. Kalabalık ve stadyumlar, çoğu futbolcu gibi harika görünüyor. Aydınlatma sistemi de eski nesil versiyonda kullanılandan belirgin şekilde daha iyi. Ancak EA Sports’un iddialarına rağmen futbolcularda hala “ robot ” ve doğal olmayan/gerçekçi olmayan animasyonlar/hareketler var. Dürüst olmak gerekirse, FIFA 22/23, yalnızca mevcut nesil platformlarda yayınlanacak sonraki/gelecekteki oyunların temeli olacağından, bunun bu nesilde düzeltileceğine inanmıyorum.
Sonuç olarak, FIFA 23’ün ara sahneleri PC’de oldukça talepkar. Neyse ki, oyun sırasındaki performans önemli ölçüde daha iyi, bu da çok çeşitli PC konfigürasyonlarının oyunu sorunsuz bir şekilde çalıştırabileceği anlamına geliyor. Söylendiği gibi, bir AMD Radeon RX580, oyun sırasında 1080p/Ultra’da 60 fps sunabilir. EA Sports, ince ayar yapmak için biraz daha grafik ayarı eklemiş olsaydı harika olurdu. Ayrıca, oyun RDNA 2 mimarisinde düşük performans gösterdiğinden AMD’nin sürücülerini optimize etmesi gerekecek.
Bir önceki yazımız olan Rockstar Games Insider'a Göre Bully 2, GTA 6'dan Sonra Çıkabilir başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.