Fortnite , Bölüm 4’ün gelişiyle bir sonraki büyük adımını attı ve bu, elbette beraberinde pek çok yeni içerik getirirken, aynı zamanda battle royale nişancı oyunu için görsel ve teknik bir makyaj getiriyor. Epic Games, Fortnite’ın Unreal Engine 5.1’e geçmesiyle bunun tam olarak nasıl yapıldığına dair ayrıntılar verdi .
Bu da, bir dizi iyileştirme ve teknolojinin uygulanmasıyla el ele gitti. Nanite’nin uygulanmasıyla Epic Games, oyunda bulunan yoğun ve oldukça ayrıntılı mimari geometriden bahsediyor. Epic, “Binalar gerçek zamanlı olarak milyonlarca çokgenden oluşuyor ve her bir tuğla, taş, ahşap kalas ve duvar kaplaması modelleniyor” diye yazıyor. “Doğal manzaralar da oldukça ayrıntılı. Tek tek ağaçların yaklaşık 300.000 çokgeni vardır ve her bir taş, çiçek ve çimen yaprağı modellenmiştir.”
Ardından, parlak malzemeler ve su üzerinde yüksek kaliteli ışın izlemeli yansımalar sağlayan Lümen yansımaları ile 60 FPS’de gerçek zamanlı küresel aydınlatma sağlayan Lumen’e sahipsiniz. Şirket, “Yansıtma aydınlatmalı güzel iç mekanlar ve ayrıca çevrelerinin aydınlatmasına tepki veren karakterler göreceksiniz” diye açıklıyor. “Ayrıca, yayıcı niteliklere sahip Kıyafetler ışığı yakındaki nesnelere ve yüzeylere saçacaktır.”
Ayrıca, son derece ayrıntılı gölgeleme için sanal gölge haritaları uygulanmaktadır. Epic, “Her tuğla, yaprak ve modellenen ayrıntı bir gölge oluşturacak ve karakterin kendini gölgelemesi son derece doğru” diye yazıyor. “Bu, şapkalar ve karakterlerdeki diğer küçük ayrıntılar gibi şeylerin de gölge oluşturacağı anlamına geliyor.” Son olarak, Geçici Süper Çözünürlük (TSR), daha önce uygulanan Geçici Kenar Yumuşatma (TAA) üzerinde bir yükseltmeyi temsil ederek daha iyi görseller ve daha yüksek kare hızı sağlar.
PS5 , Xbox Series X/S, PC ve bulut oyunlarındaki Fortnite oyuncuları, değişiklikleri iş başında görebilecek.
Bir önceki yazımız olan Valorant haritası Split, uzun bir aradan sonra 6.0 yamasıyla geri dönüyor başlıklı makalemizde Valorant hakkında bilgiler verilmektedir.
[…] Xbox Series X versiyonu 4K grafikleri desteklerken, Series S sürümü de hızlı yükleme sürelerinden faydalanacak. Genişletilmiş Ücretsiz Deneme, Xbox platformunda da geçerli olacak. Oyuncular, temel oyun A Realm Reborn’un tamamını ve Heavensward ile Stormblood genişleme paketlerini 70. seviyeye kadar oynama süresi kısıtlaması olmadan oynayabilecekler. Ancak 70. seviyeye ulaştıktan sonra oyunu oynamaya devam etmek için aylık bir ücret ödemek gerekecek. […]