Epic Games, Unreal Engine’in video oyunlarından farklı amaçlarla kullanımı için ücret almaya başlayacağını duyurdu. Epic CEO’su Tim Sweeney, Unreal Fest 2023 konferansı sırasında bu fiyatlandırma değişikliklerini açıkladı. Şu anda Unreal Engine’in kullanımı ücretsizdir ve bir oyun 1 milyon dolardan fazla kazandığında Epic, %5 telif ücreti almaktadır.
Ancak sadece oyun geliştirme amaçları için değil, aynı zamanda üretim gibi farklı alanlarda da kullanılmaktadır ve bu kullanımlar genellikle video oyunu telif ücreti ile sonuçlanmamaktadır. Bu nedenle Epic, bu tür kullanıcılarından gelir elde edemezdi.
Unreal Engine Geliştiricileri Tepkili
Bu değişiklikle birlikte bu yazılım dilini oyun dışı endüstrilerde kullanmak isteyen şirketler, çalışan başına bir lisans ücreti ödeyecekleri bir “koltuk bazlı” lisanslama modeline geçecektir. Sweeney, bu modelin oyun geliştiricilerini etkilemeyeceğini belirtti ve “Herkesin kullanabileceği tamamen ücretsiz bir motorumuz var, ancak telif hakkı olan bir ürünü asla göndermiyorsanız o zaman hiçbir zaman para ödemezsiniz.” dedi.
Bu değişiklik, Unreal’ı video oyunları dışındaki endüstriler için kullanmak isteyen şirketlere daha şeffaf bir lisanslama modeli sunmayı amaçlıyor. Oyun geliştiricileri için şartlar değişmeyecek; Unreal Engine’i kullanmaya devam edebilecekler ve telif hakkı kazandıklarında Epic‘e %5 telif ödemeye başlayacaklar. Bu değişiklik, Unity’nin kendi motorunu kullanan oyun geliştiricilerinden ücret almaya başlayacağını duyurmasının ardından geliştirme topluluğu için bir rahatlama olarak görülebilir.
Bir önceki yazımız olan Epic Games'in İşçilerinin %16'sını İşten Çıkarabilir başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.